reklama

Ako som na Veľkonočný pondelok (ne)vinšoval

Deň, kedy sa ubližovanie ženám neklasifikuje ako domáce násilie, ani ako akýkoľvek iný trestný čin. Taktiež deň, na ktorý má kopu dievčat a žien samé mokré spomienky, ktoré ale nepochádzajú z útrob ich spálne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Deň, na ktorý majú kopu spomienok aj chlapci a muži, ale tí dospelí už pomenej, lebo s narastajúcim vekom aj tá odmena naberá čoraz redší charakter. Práve ten zabezpečuje, že kúpač, alebo šibač (záleží podľa regiónu), častokrát švárny junák, sa, v najlepšom prípade, už okolo obeda vracia domov bez korbáča, vedra, bez spomienok a jediné, čo má, je jeho extrémny pomer alkoholu v krvi. Dnes už skôr idylka, ako bežná realita.

Pamätám, ako celkom malý chlapec som chodil v sprievode bratrancov oblievať v dedine, kde som vyrastal a do troch rokov býval. Po presťahovaní som už na maďarčinu, dá sa povedať, že svoj druhý materinský jazyk, akosi zabudol, takže zatiaľ čo oni po otvorení dverí veselo recitovali a vinšovali, ja som iba otváral ústa v čo najvernejšej forme s tým, že to, čo práve slečna, dáma, žena počuje, v tom hrá úlohu aj môj hlas. To, že som vtedy vyzeral asi ako kapor vo vode, to mi tak nejako došlo až teraz. Problém bol ale v tom, že keď oni prestali (a ja s nimi), takmer stále sa dotyčná slečna, dáma, žena obrátila ku mne, zohla a povedala: Teraz ty. No ja, čo ja? Ja nič neviem. Čokoládu som ale tak či tak vyfasoval.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej sa mi (myslím, že v rovnakom roku ako príhoda zhora, ale neviem na isto, predsa len, je tomu už 1/6 storočia) stala taká nepríjemná vec s voňavkou. Lebo niektoré ženy preferujú voňavku, viete. Ja doteraz neviem prečo. Veď to nespôsobuje žiaden krik, žiadnu akciu, nič. Len tss-tss. No a keď som tak šiel na ženu s voňavkou, otvor, odkiaľ sa extrémne sladko voňajúca tekutina derie von, ten som si, ja vtedy neskúsený mladý chlapec, obrátil smerom k sebe. Čo nasledovalo, keď som si to nastriekal rovno medzi oči, to iste opisovať netreba. Aj keď ma to vtedy stálo pár vyronených sĺz, aj tak som svoju odmenu dostal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskôr aj v obci, kam sme sa presťahovali, okrem nových kamarátov prišli aj nové oblievačské trapasy. Napríklad, keď sme dvaja strategicky obkľúčili jedno dievča, zatiaľ čo jeden ju drží, druhý leje kýbeľ vody na hlavu a naopak. Lenže dievča bolo väčšie ako ja, silnejšie ako ja, premohlo ma a vytrhlo sa práve vo chvíli, keď už obsah vedra vo vzduchu letel a v tom zlomku sekundy dopadla ľadová voda rovno na mňa, pekne vyfinteného v obleku. Mokrý ako ľalia som svojho čokoládového zajaca síce dostal, ale za cenu, že sa mi zhruba polovica bytovky vtedy smiala. Poobede, hneď po príchode domov si každý spočítal svoje zarobené sladkosti, ku ktorým pridal minimálne číslo päť a výsledok sme si neskôr porovnávali, čo bol hneď po súťaži, kto dociká najďalej, náš druhý najobľúbenejší vzájomný duel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto si spomínam na chvíle počas veľkonočnej oblievačky ja, pretože keď som sa dnes po dedine prešiel, okrem dvoch (so psom za chrbtom a z cudzieho dvora utekajúcich) Rómov s voňavkou v ruke, som ani živú dušu nestretol. Lebo nebolo tomu až tak príliš dávno, čo býval práve dnešok dňom plným zážitkov.

Erik Oravec

Erik Oravec

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čítajúci písateľ. vizuálny fetišista so záľubou v pekných veciach a dobrých ľudoch, cestovateľ viac ako len prstom na mape a milovník dobrej knihy. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaČitateľský občasníkSúkromnéČlovek na cestáchNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu